ورود

شناسه‌ی کاربری:

رمزعبور:

ورود خودکار



واژه رمز را فراموش کرده‌اید؟

عضو شوید
(1) 2 3 4 ... 7 »
بازار فنی و حرفه ای : راه‌اندازی ۸ دانشکده مهارتی دانشگاه آزاد در گیلان
در تاريخ ۱۴۰۲/۵/۳۰ ۱۵:۴۳:۲۶ (140 بار خوانده شده)

رئیس دانشگاه آزاد گیلان از راه‌اندازی ۸ دانشکده مهارتی در استان و اعزام هزار دانشجو به بخش صنعت برای مهارت‌آموزی خبر داد و گفت: اولین مدرسه یادگیری قرآن به زبان انگلیسی نیز با هدف تبیین مفاهیم قرآنی راه‌اندازی شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد دوستار عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان گیلان، خبرنگاری را وظیفه‌ای خطیر، مردمی و مهم دانست و اظهار داشت: رسانه در عصر اطلاعات و فرا اطلاعات نقش مهم و اساسی در ایجاد ساختارهای ذهنی مخاطبان ایفا می‌کند و با توجه به توسعه سیستم‌های اطلاعات، تبادل اطلاعات بین افراد مختلف سریع‌تر و با حداقل هزینه صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت تولید محتوا و انتقال اطلاعات از طریق خبرنگار که رابط بین آحاد مختلف جامعه با دولت‌ها محسوب می‌شوند، تصریح کرد: بسیاری از کشورها از ابزار رسانه برای تحمیل سبک زندگی خود استفاده می‌کنند و برنامه‌‌های گسترده‌ای در این زمینه دارند به‌همین دلیل توجه به رسانه از اهمیت خاصی برخوردار است.

دوستار ادامه داد: بیش از 42 سال از عمر فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی که مولود انقلاب است، می‌گذرد و اکنون 14 واحد و مرکز در سطح استان داریم که یک مرکز تبدیل به واحد بین‌الملل شده و در انزلی فعال است و دانشجو می‌پذیرد.

ادامه | 7401 کلمه در ادامه متن | نظر
فن آوری اطلاعات : هوش مصنوعی چیست
در تاريخ ۱۴۰۲/۲/۱۰ ۱۳:۰۱:۴۰ (188 بار خوانده شده)

هوش مصنوعی به مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها و الگوریتم‌هایی گفته می‌شود که هدف آن‌ها برداشت و تحلیل داده‌ها، یادگیری، تفکر و اتخاذ تصمیمات هوشمندانه بر اساس داده‌های موجود است. هوش مصنوعی با استفاده از روش‌هایی همچون شبکه‌های عصبی، درخت تصمیم، الگوریتم‌های ژنتیک و موارد دیگر، سعی در مدل‌سازی رفتار و تصمیم‌گیری مانند انسان دارد.

به طور کلی، هوش مصنوعی به دو بخش تقسیم می‌شود: هوش مصنوعی ضعیف و هوش مصنوعی قوی. هوش مصنوعی ضعیف، به کامپیوترها و سیستم‌هایی اطلاق می‌شود که تنها می‌توانند وظایف خاصی را با دقت بالا و بدون خطا انجام دهند، اما قابلیت انجام کارهای بیشتری را ندارند. هوش مصنوعی قوی، به کامپیوترها و سیستم‌هایی اطلاق می‌شود که قادر به یادگیری، تفکر و اتخاذ تصمیمات هوشمندانه هستند و برای حل مسائل پیچیده و چالش برانگیز استفاده می‌شوند

ادامه | 10081 کلمه در ادامه متن | نظر
بازار فنی و حرفه ای : افزایش سطح مهارت شاغلان در بنگاه‌ها
در تاريخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ۱۴:۰۰:۰۰ (243 بار خوانده شده)
بازار فنی و حرفه ای

با راه اندازی مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی، ضمن پاسخگویی بهتر به نیاز آموزشی شاغلان،‌ زمینه افزایش سطح مهارت کارگران و نیروهای شاغل در بنگاه‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش بازار فنی و حرفه ای، راه اندازی و توسعه مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی تأثیر بسزایی در ارتقای توان فنی و اشتغال‌پذیری افراد در حوزه های مختلف صنعت دارد.به مراکزی که به ‌منظور گسترش آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع تاسیس و راه‌ اندازی شوند، مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی گفته می شود.

هدف از ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی و بین کارگاهی، ارتقای مهارت، کاهش هزینه‌های جانبی تولید، استفاده بهینه از امکانات آموزشی برای شاغلان، صیانت از نیروهای کار و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر است.

به اعتقاد کارشناسان بازار کار، ایجاد این مراکز در توانمندسازی و بروزرسانی سطح مهارت نیروهای کار و بالا بردن بهره وری در بنگاه‌ها اثرگذار است.

برابر ماده ۱۱۰ قانون کار، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ملزم شده برای بنگاه‌های اقتصادی با داشتن شرایطی مجوز مراکز جوار و بین کارگاهی را صادر کند و طبق این ماده قانونی، واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی به منظور مشارکت در امر آموزش کارگر ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز خویش مکلفند نسبت به‌ ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و یا بین کارگاهی، همکاری‌های لازم را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عمل آورند.

غلامحسین حسینی‌نیا ـ معاون وزیر کار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مزایای راه‌اندازی مراکز جوار و بین کارگاهی می گوید: با راه اندازی مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی علاوه بر ارتقای مهارت نیروهای کار و کاهش هزینه‌های جانبی تولید، بستر استفاده بهینه از امکانات آموزشی برای شاغلان و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر فراهم می شود.

ادامه | 5280 کلمه در ادامه متن | نظر
ایده های نو : ایجاد بستری برای توسعه صنایع خلاق و فرهنگی
در تاريخ ۱۴۰۰/۱/۳۱ ۱۱:۴۰:۰۰ (445 بار خوانده شده)

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.
به گزارش بازار فنی و حرفه ای، تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برای ایجاد خانه‌های خلاق به امضای پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی و اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید، زمینه برای ایجاد خانه‌های خلاق با هدف توسعه اقتصاد خلاق از طریق رونق زیست‌بوم صنایع نرم، فرهنگی و خلاق، فراهم شد.

ادامه | 4973 کلمه در ادامه متن | نظر
بازار فنی و حرفه ای : عدم نیاز به تمدید کارت مهارت قالی بافان و شاغلان صنایع دستی برای بیمه
در تاريخ ۱۴۰۰/۱/۳۰ ۱۱:۵۰:۰۰ (439 بار خوانده شده)

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «کارت مهارت سازمان آموزش فنی حرفه‌ای برای استمرار پوشش بیمه‌ای بیمه قالیبافان بافندگان فرش و صنعتگران صنایع‌دستی نیازی به تمدید ندارد.»

به گزارش بازار فنی و حرفه ای به نقل از وزارت میراث فرهنگی، فرهاد فلاح با اعلام این خبر، افزود: «خوشبختانه با پیگیری‌های این اداره‌کل در چهل و هفتمین جلسه هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار مصوب شد که "استمرار بهره‌مندی افراد از حمایت‌های قانون بیمه‌های اجتماعی قالی‌بافان بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار (کد دار) نیازی به تمدید کارت مهارت فنی صادره ازسوی سازمان آموزش فنی حرفه‌ای ندارد و با انجام اقدامات لازم مدرک مذکور از فهرست درخواستی سازمان تأمین اجتماعی حذف شود".»

او خاطرنشان کرد: « با توجه به این مصوبه، هنرمندان صنایع‌دستی نیازی به تمدید کارت مهارت خود ندارند، ولی برای نوبت اول برقراری پوشش بیمه‌ای، نیاز است که کارت مهارت خود را دریافت کنند.»

نظر
بازار فنی و حرفه ای : ایجاد ۱۴۰۰ مرکز جوارکارگاهی مهارت آموزی در سال ۱۴۰۰
در تاريخ ۱۴۰۰/۱/۲۱ ۷:۵۰:۰۰ (490 بار خوانده شده)

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

علی اوسط هاشمی, رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره برنامه های سازمان درحوزه مهارت در سال 1400 گفت: جهان امروز به انقلاب در حوزه مهارت فکر می کند,به دلیل اینکه هر آنچه حاصل داشته ها بر پایه تجارب گذشته است با تحول بر حوزه بازارو تقاضا و اثرات شگفت انگیز تکنولوژی و فناوری اطلاعات بر بازار امروز همه جهان احساس نیاز می کنند که باید به وسعت اثرات و نفوذ وتوسعه بخشی تکنولوژی به همان وسعت هم باید به سمت نیروی توانمندی بریم که از عهده بودن بر نقش پایدارو منعطف بر بیاید.

وی ادامه داد:اگر در گذشته عمر مهارت تا 60سالگی با آموختن در 20سالگی آدم را همراهی می کرد,این عمر مهارت به 5سال تقلیل یافته است. اگر در قبل یک آهنگر می توانست از صنف خود استفاده کند, امااکنون دیگر کاربرد ندارد, به نوعی برخی مهارت ها دیگر برد ندارد.

ادامه | 9495 کلمه در ادامه متن | نظر
آموزش : مدرک گرایی بدون مهارت آفت کشور است
در تاريخ ۱۳۹۹/۷/۵ ۱۱:۳۰:۰۰ (467 بار خوانده شده)

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

مهدی رئوفی در گفت وگو با بازار فنی و حرفه ای، اظهار کرد: دانشجویان فقط برای گرفتن مدرک تحصیلی بدون فراگیری مهارت و فن دانشگاه را هدف خود قرار ندهند. این نگاه آسیب جدی به آینده کشور وارد می‌کند.

وی افزود: اگر دانشجویان در تحصیل همت داشته باشند و زمان فارغ‌التحصیلی از دانشگاه جامع علمی کاربردی، می‌توانند یک نیروی آچار به دست خوب با مهارت با ویژگی خاص باشند که بدون شک در سطح جامعه برای جذبشان رقابت به وجود می‌آید.

رئوفی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید تلاش کنند و دروسی مانند کارورزی و کاربینی را جدی بگیرند. این ویژگی مختص دانشگاه علمی کاربردی است و مهارتی که فارغ التحصیلان از این دانشگاه می‌توانند کسب کنند، شاید فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها نتوانند به دست آورد.

وی ادامه داد: دانشجو باید از وقت و هزینه‌ای که می‌گذراند استفاده کند و فقط صرف گرفتن مدرک به تحصیل خود نگاه نکنند که این آسیب جدی به آینده کشور خواهد زد.

تحصیل بیش از ۲۴۰۰ دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی بیان کرد: در استان مرکزی اساتید بسیار توانمند وجود دارند که هم دارای سابقه کار آموزشی خوبی هستند و هم از نظر علمی و کاربردی از جایگاه خوبی برخوردار هستند. دانشجویان سعی کنند از این مزیت استفاده کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: هم اکنون بالغ بر ۲ هزار ۴۱۸ دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی مشغول مهارت‌آموزی هستند. تا کنون بیش از ۴۲ هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی، افزود: از ۲۳ مرکز علمی کاربردی در استان مرکزی، ۱۳ مرکز فعال هستند و ۱۰ مرکز غیر فعال در همین راستا نیز یک مرکز جدید توانبخشی در اراک ایجاد شده و فعالیت ۳ مرکز دیگر شامل مرکز شهرداری، اتاق اصناف استان مرکزی و شرکت زرین ساوه نیز در حال پیگیری است.

ادامه | 15226 کلمه در ادامه متن | نظر
بازار فنی و حرفه ای : مسابقات ملی مهارت
در تاريخ ۱۳۹۷/۴/۲۵ ۱۴:۰۳:۲۴ (495 بار خوانده شده)

به گزارش بازار فنی و حرفه ای ؛ هجدهمین مسابقات ملی مهارت از ساعت 9 صبح روز یکشنبه بیست و چهارم تیرماه سال جاری در 33 رشته همزمان درمرکز تربیت مربی ، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز و مرکز تخصصی فناوری خودرو 9 دی آغاز شد.

ابوطالب جلالی رئیس مرکز تربیت مربی با اعلام این خبر افزود: این مسابقات پس از تشریح و توجیه پروژه ها به رقابت کنندگان توسط کارشناسان مسئول سایت ها ، هم زمان رأس ساعت 9 صبح در 33 رشته در سایت های مربوطه آغاز شد.

رئیس مرکز تربیت مربی همچنین اظهار داشت : امسال از مجموع 33 رشته ، 20 رشته در مرکز تربیت مربی ، 3رشته در مرکز تخصصی فناوری خودرو 9 دی و تعداد 10 رشته در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز برگزار می شود.

وی همچنین برای تمام رقابت کنندگان و کارشناسان آرزوی توفیق و سربلندی نمود و موفقیت کشور عزیزمان را در رقابت های جهانی روسیه 2019 از درگاه باریتعالی خواستار شد.

نظر
بازار فنی و حرفه ای : خطرات متعددی از کودک آزاری تا کلاهبرداری متوجه کودکان
در تاريخ ۱۳۹۷/۲/۱۰ ۱۴:۱۰:۰۰ (523 بار خوانده شده)

آگاهی والدین از مهارت‌های زندگی و نحوه تربیت فرزندان، موجب ارتقای سطح آگاهی افراد خانواده شده و به نوعی باعث نزدیکی فرزندان به والدین می‌شود. بزه‌های اتفاق افتاده در فضای مجازی، اکثرا به علت آگاهی نداشتن والدین از خطرهای اینترنت و فضای مجازی برمی‌گردد.

به گزارش ایسنا، هر شخص تنها با داشتن دستگاهی هوشمند، دنیایی از اطلاعات توسط اینترنت به رویش گشوده می‌شود. فرزند شما دیر یا زود نحوه استفاده از اینترنت را خواهد آموخت. همانطور که هرگز فرزند خود را نزدیک خیابانی شلوغ نمی‌فرستید، نباید او را بدون تعلیم قبلی مبانی ایمنی، راهی بزرگ اتوبان‌های بزرگ اطلاعاتی کنید زیرا خطرات متعددی از کودک آزاری تا کلاهبرداری متوجه کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان است.

بر این اساس والدین باید مطمئن شوند دسترسی فرزندان به اینترنت مدرسه، زیر نظر فرد/افراد بزرگسال انجام می‌گیرد. همچنین باید علاوه بر دوست فرزندان، والدین ایشان را نیز بشناسند. چنانچه دوست فرزندشان به اینترنت دسترسی دارد، با والدینش در مورد قوانین استفاده از نت صحبت کنند و از ایشان سؤال کنند که آیا فرزند خود را هنگام استفاده از اینترنت تحت نظر قرار می‌دهند یا خیر؟


برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

ادامه | 10352 کلمه در ادامه متن | نظر
بازار فنی و حرفه ای : دستورالعمل تامین مالی جمعی کسب و کارهای نوپا
در تاريخ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ۱۰:۳۰:۰۰ (542 بار خوانده شده)

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

در پی امضای تفاهمنامه میان وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد و دارایی و تعاون و نماینده وزارت کار و رفاه اجتماعی، جهت تعریف مدل جدیدی برای تامین مالی کسب و کارهای نوپا و توسعه تولید محصولات دانش بنیان، متن دستور العمل آن منتشر شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در راستای اجرای بند (ب) ماده 18 بخش پنجم تصویب‌نامه هیئت‌وزیران در خصوص برنامه توسعه تولید محصولات دانش‌بنیان،‌ دستورالعمل تأمین مالی جمعی به عنوان مدل جدیدی برای سرمایه گذاری کسب و کارهای نوپا به قرار زیر است:

ادامه | 39834 کلمه در ادامه متن | نظر
(1) 2 3 4 ... 7 »

اشتراک آسان