ورود

شناسه‌ی کاربری:

رمزعبور:

ورود خودکار



واژه رمز را فراموش کرده‌اید؟

عضو شوید
ایده های نو : ایجاد بستری برای توسعه صنایع خلاق و فرهنگی
در تاريخ ۱۴۰۰/۱/۳۱ ۱۱:۴۰:۰۰ (456 بار خوانده شده)

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.
به گزارش بازار فنی و حرفه ای، تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برای ایجاد خانه‌های خلاق به امضای پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی و اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید، زمینه برای ایجاد خانه‌های خلاق با هدف توسعه اقتصاد خلاق از طریق رونق زیست‌بوم صنایع نرم، فرهنگی و خلاق، فراهم شد.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه تأسیس خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری تخصصی حوزه هنر، رسانه، صنایع فرهنگی و خلاق با مأموریت جذب و توانمندسازی شتابدهنده‌ها، استارتاپ‌ها، شرکت‌های خلاق و دانش‏ بنیان برای گسترش زیست بوم صنایع فرهنگی و خلاق در سطح کشور است.

ایجاد بستری برای توسعه صنایع خلاق و فرهنگی

با این تفاهم‌نامه همکاری گام‌های اساسی برای حمایت مالی و معنوی از شرکت‌های مستقر در خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری صنایع خلاق و فرهنگی، در چارچوب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‏‌بنیان و خلاق صورت می‌گیرد. همچنین با معرفی شتابدهنده‌های تخصصی حوزه فرهنگ و هنر، مسیر توسعه و تجاری‌سازی ایده‌های خلاق در حوزه‌های یاد شده هموار خواهد شد.

پشتیبانی از خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری، زمینه را برای برقراری ارتباط میان مراکز و خانه های خلاق سایر استان‌ها و تیم‌های مستقر در آن با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف فراهم می‌آورد.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن حمایت از برگزاری رویدادهای مرتبط با حوزه هنر، رسانه، صنایع فرهنگی و خلاق، از خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری برای برقراری ارتباط میان مراکز نوآوری و خانه‌های خلاق سایر استان‌ها و دیگر تیم‌های مستقر با شرکت‌ها و سازمان‌ها حمایت می‌کند.
در این خصوص معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی می گوید:ماموریت خانه های خلاق را حمایت از کارآفرینان جوان و سرمایه های نوپا با ایجاد فضایی برای تبادل نظر و توسعه ایده ها تعریف می شود.
منصوری همچنین اظهار کرد: خانه خلاق ایران در تلاش است با شناسایی، آموزش و همراهی در اجرای استارت آپ ها، کسب و کارها و پروژه های فعال در حوزه صنایع خلاق و صنایع فرهنگی شامل کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، صنایع دیداری و شنیداری، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی، بازی،اسباب بازی و سرگرمی، طراحی و معماری، یادگیری، نشر و چاپ، گیاهان دارویی و طب سنتی، در توسعه کمی و کیفی بازار صنایع خلاق ایران نقشی اساسی ایفا نماید.
منصوری فعالیت اصلی مجموعه خانه خلاقیت در کشور را برندسازی، بازاریابی، تبلیغات و توسعه کانال ها فروش در حوزه صنایع خلاق و صنایع فرهنگی عنوان کرد.

صفحه مناسب چاپ پیشنهاد این صفحه از این خبر یک pdf بساز
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

اشتراک آسان