ورود

شناسه‌ی کاربری:

رمزعبور:

ورود خودکار



واژه رمز را فراموش کرده‌اید؟

عضو شوید
ایده های نو : ایجاد بستری برای توسعه صنایع خلاق و فرهنگی
در تاريخ ۱۴۰۰/۱/۳۱ ۱۱:۴۰:۰۰ (458 بار خوانده شده)

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.
به گزارش بازار فنی و حرفه ای، تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برای ایجاد خانه‌های خلاق به امضای پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی و اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید، زمینه برای ایجاد خانه‌های خلاق با هدف توسعه اقتصاد خلاق از طریق رونق زیست‌بوم صنایع نرم، فرهنگی و خلاق، فراهم شد.

ادامه | 4973 کلمه در ادامه متن | نظر
ایده های نو : چطور می توانید از شبکه های اجتماعی پول در بیاورید؟
در تاريخ ۱۳۹۶/۹/۲۲ ۹:۳۴:۰۵ (270 بار خوانده شده)


«میزان فروش تجارت الکترونیکی از طریق شبکه های اجتماعی سه برابر بیشتر از فروش کل تجارت الکترونیکی جهانی است.» این نتیجه تحقیق موسسه بی آی اینتلیجنس است که در فصل پایانی 2014 منتشر شد و حکایت از رشد یکباره پدیده ای دارد که حالا به تجارت اجتماعی معروف شده و این را نه تنها آمار و ارقام بلکه تجربیات روزمره ما از خریدهای موفق و حتی ناموفق از شبکه های اجتماعی برایمان ملموس می کند.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.
تجارت الکترونیکی در شبکه های اجتماعی را می توان مهمترین رویدادی دانست که با توسعه شبکه های اجتماعی در جهان به وجود آمده و ترکیبی از فعالیت های اجتماعی مجازی یا بازاریابی و فروش آنلاین است. واقعیت این است که شبکه های اجتماعی و نفوذ هر چه بیشتر آنها در میان کاربران مختلف در تمام نقاط دنیا باعث شده است که این شبکه ها به ابزارهایی مناسب برای تبلیغات و تجارت الکترونیکی تبدیل شوند.

ادامه | 17012 کلمه در ادامه متن | نظر
ایده های نو : الان چه کاری خوب و سودآور است؟
در تاريخ ۱۳۹۶/۹/۲۰ ۶:۳۰:۰۰ (266 بار خوانده شده)

الان چه کاری خوب و سودآور است؟

در محله میلیاردرها، هر یک از همسایگان شغل متفاوتی دارد. یکی تولید کننده آب میوه است، دیگری تاجر پوشاک، آن یکی رستوران دار و این یکی موسیقیدان و ...
محله را که قدم بزنید، تمام مشاغل را می بینید. میلیاردرهائی که در کار بازیافت زباله هستند تا بورس بازان و تجار و تولیدکنندگان و ...
واقعیت این است که هر حوزه شغلی، توانائی ساکن کردن شما در محله میلیاردرها را دارد، مشروط بر آنکه شما بتوانید در آن یک فوق ستاره شوید و همینطور می تواند شما را به فلاکت بیندازد اگر در آن حوزه فاقد علاقه، استعداد و آمادگی باشید.
شما باید دنبال حوزه ای باشید که عاشقش هستید، در آن نوعی مهارتهای خدادادی دارید و بتوانید از پس الزاماتش برآئید.
کاری که دیگری را ثروتمند می کند، ممکن است شما را ورشکسته نماید و برعکس.
پس ابتدا لازم است که خودتان را خوب بشناسید و از علایق، قابلیتها و امکاناتتان به درستی مطلع شوید.

????در واقع هیچ شغل و کسب و کاری در جهان وجود ندارد که تمام افرادی که وارد آن می شوند، الزاما به موفقیت و ثروت برسند.
از سوی دیگر هیچ حوزه شغلی نیز وجود ندارد که هیچ کس از طریق آن به موفقیت و ثروت نرسیده باشد.
موفقیت در یک حوزه شغلی بستگی به موارد ذیل دارد:
1⃣ وجود بازار تقاضا (هر چه بیشتر) برای آن حوزه
2⃣ گرایش ذاتی و علاقه قلبی فرد برای کار کردن در آن حوزه
3⃣ وجود برخی مهارتهای ذاتی در فرد که متناسب با کار در آن حوزه باشد
4⃣ آمادگی ذهنی و جسمی فرد برای گره زدن زندگی و آینده خود به آن حوزه

نظر
ایده های نو : کسب و کار اجتماعی چیست؟
در تاريخ ۱۳۹۵/۱/۲۶ ۸:۲۲:۳۳ (518 بار خوانده شده)

مطلب زیر بر گرفته از ارائه آقای طهماسبی در مورد کسب و کار اجتماعی در " همایش کارآفرینی و کسب و کار اجتماعی در ایران " می باشد.

کسب و کار اجتماعی ترجمه واژه لاتین Social Business است. این واژه، نخستین بار توسط پروفسور محمد یونس، اقتصاددان بنگلادشی و برنده جایزه صلح نوبل سال 2006، به کار گرفته شد.

کسب و کار اجتماعی، کسب و کاری است که هدف اصلی تاسیس آن، اجتماعی بوده است؛ به عبارت دیگر یک کسب و کار اجتماعی ایجاد می شود تا یک یا چند مشکل اجتماعی نظیر: فقر، اعتیاد، بیکاری، طلاق، کار کودکان، مشکلات فرهنگی، مشکلات محیط زیستی و ... را برطرف کند.

یک کسب و کار اجتماعی دارای سه شرط و هفت خصوصیت است و هر کسب و کاری که این سه ویژگی و هفت اصل را دارا باشد یک کسب و کار اجتماعی محسوب می شود.

سه ویژگی لازم کسب و کار اجتماعی عبارتند از:

1- هدف اصلی کسب و کارهای اجتماعی، برطرف کردن مشکلات اجتماعی است و بر خلاف کسب و کارهای تجاری که برای حداکثر کردن سود برای صاحبان خود تاسیس می شوند، یک کسب و کار اجتماعی ایجاد می شود تا یک یا چند مشکل جامعه را برطرف کند. بنابراین می توان گفت کسب و کارهایی که هدف اصلی تاسیس آنها کسب سود حداکثری برای صاحبانشان است حتی اگر فعالیت های اجتماعی انجام دهند تبدیل به کسب و کار اجتماعی نمی شوند.

2- از نظر اقتصادی خودگردان هستند؛ کسب و کارهای اجتماعی باید تمامی هزینه های خود را از طریق فروش محصولات یا خدمات، تامین کنند. بنابراین سازمان های خیریه علیرغم آنکه هدف آنها مطلقا هدفی اجتماعی است به علت آنکه از لحاظ اقتصادی خودگردان نیستند و هزینه های آنها از طریق دریافت کمک ها و هدایای مردمی و دولتی، تامین می شود مشمول تعریف کسب و کار اجتماعی نمی شوند.

3- در کسب و کار اجتماعی سودی میان سهامداران تقسیم نمی شود. طبق شرط دوم هر کسب و کار اجتماعی باید از طریق درآمدی که از تجارت بدست می آورد، هزینه های خود را پوشش دهد اگر درآمدهای یک کسب و کار اجتماعی بیش از هزینه های آن باشد سود حاصل شده میان سهامداران تقسیم نمی شود بلکه برای گسترش دامنه فعالیت های اجتماعی مجددا در کسب و کار اجتماعی، سرمایه گذاری می شود.

بنابراین می توان در جمع بندی بیان کرد که کسب و کار اجتماعی، کسب و کاری است که هدف اصلی تاسیس آن اجتماعی است و ضرر ده نیست به این معنا که سود حاصل از فعالیت های آن برابر یا مساوی صفر است و سودی بین سهامداران تقسیم نمی کند.

ادامه | 9823 کلمه در ادامه متن | نظر

اشتراک آسان