ایجاد بستری برای توسعه صنایع خلاق و فرهنگی

تاریخ ۱۴۰۰/۱/۳۱ ۱۱:۴۰:۰۰ | عنوان: ایده های نو

تصویر اصلی
به گزارش بازار فنی و حرفه ای، تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برای ایجاد خانه‌های خلاق به امضای پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی و اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید، زمینه برای ایجاد خانه‌های خلاق با هدف توسعه اقتصاد خلاق از طریق رونق زیست‌بوم صنایع نرم، فرهنگی و خلاق، فراهم شد.
هدف از انعقاد این تفاهم نامه تأسیس خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری تخصصی حوزه هنر، رسانه، صنایع فرهنگی و خلاق با مأموریت جذب و توانمندسازی شتابدهنده‌ها، استارتاپ‌ها، شرکت‌های خلاق و دانش‏ بنیان برای گسترش زیست بوم صنایع فرهنگی و خلاق در سطح کشور است.

ایجاد بستری برای توسعه صنایع خلاق و فرهنگی

با این تفاهم‌نامه همکاری گام‌های اساسی برای حمایت مالی و معنوی از شرکت‌های مستقر در خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری صنایع خلاق و فرهنگی، در چارچوب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‏‌بنیان و خلاق صورت می‌گیرد. همچنین با معرفی شتابدهنده‌های تخصصی حوزه فرهنگ و هنر، مسیر توسعه و تجاری‌سازی ایده‌های خلاق در حوزه‌های یاد شده هموار خواهد شد.

پشتیبانی از خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری، زمینه را برای برقراری ارتباط میان مراکز و خانه های خلاق سایر استان‌ها و تیم‌های مستقر در آن با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف فراهم می‌آورد.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن حمایت از برگزاری رویدادهای مرتبط با حوزه هنر، رسانه، صنایع فرهنگی و خلاق، از خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری برای برقراری ارتباط میان مراکز نوآوری و خانه‌های خلاق سایر استان‌ها و دیگر تیم‌های مستقر با شرکت‌ها و سازمان‌ها حمایت می‌کند.
در این خصوص معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی می گوید:ماموریت خانه های خلاق را حمایت از کارآفرینان جوان و سرمایه های نوپا با ایجاد فضایی برای تبادل نظر و توسعه ایده ها تعریف می شود.
منصوری همچنین اظهار کرد: خانه خلاق ایران در تلاش است با شناسایی، آموزش و همراهی در اجرای استارت آپ ها، کسب و کارها و پروژه های فعال در حوزه صنایع خلاق و صنایع فرهنگی شامل کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، صنایع دیداری و شنیداری، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی، بازی،اسباب بازی و سرگرمی، طراحی و معماری، یادگیری، نشر و چاپ، گیاهان دارویی و طب سنتی، در توسعه کمی و کیفی بازار صنایع خلاق ایران نقشی اساسی ایفا نماید.
منصوری فعالیت اصلی مجموعه خانه خلاقیت در کشور را برندسازی، بازاریابی، تبلیغات و توسعه کانال ها فروش در حوزه صنایع خلاق و صنایع فرهنگی عنوان کرد.




نوشته‌ای از بازار فنی و حرفه ای
http://bazartvto.ir

نشانی این صفحه :
http://bazartvto.ir/modules/news/article.php?storyid=69