ورود

شناسه‌ی کاربری:

رمزعبور:

ورود خودکار



واژه رمز را فراموش کرده‌اید؟

عضو شوید
آموزش : مدرک گرایی بدون مهارت آفت کشور است
در تاريخ ۱۳۹۹/۷/۵ ۱۱:۳۰:۰۰ (646 بار خوانده شده)

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

مهدی رئوفی در گفت وگو با بازار فنی و حرفه ای، اظهار کرد: دانشجویان فقط برای گرفتن مدرک تحصیلی بدون فراگیری مهارت و فن دانشگاه را هدف خود قرار ندهند. این نگاه آسیب جدی به آینده کشور وارد می‌کند.

وی افزود: اگر دانشجویان در تحصیل همت داشته باشند و زمان فارغ‌التحصیلی از دانشگاه جامع علمی کاربردی، می‌توانند یک نیروی آچار به دست خوب با مهارت با ویژگی خاص باشند که بدون شک در سطح جامعه برای جذبشان رقابت به وجود می‌آید.

رئوفی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید تلاش کنند و دروسی مانند کارورزی و کاربینی را جدی بگیرند. این ویژگی مختص دانشگاه علمی کاربردی است و مهارتی که فارغ التحصیلان از این دانشگاه می‌توانند کسب کنند، شاید فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها نتوانند به دست آورد.

وی ادامه داد: دانشجو باید از وقت و هزینه‌ای که می‌گذراند استفاده کند و فقط صرف گرفتن مدرک به تحصیل خود نگاه نکنند که این آسیب جدی به آینده کشور خواهد زد.

تحصیل بیش از ۲۴۰۰ دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی بیان کرد: در استان مرکزی اساتید بسیار توانمند وجود دارند که هم دارای سابقه کار آموزشی خوبی هستند و هم از نظر علمی و کاربردی از جایگاه خوبی برخوردار هستند. دانشجویان سعی کنند از این مزیت استفاده کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: هم اکنون بالغ بر ۲ هزار ۴۱۸ دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی مشغول مهارت‌آموزی هستند. تا کنون بیش از ۴۲ هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی، افزود: از ۲۳ مرکز علمی کاربردی در استان مرکزی، ۱۳ مرکز فعال هستند و ۱۰ مرکز غیر فعال در همین راستا نیز یک مرکز جدید توانبخشی در اراک ایجاد شده و فعالیت ۳ مرکز دیگر شامل مرکز شهرداری، اتاق اصناف استان مرکزی و شرکت زرین ساوه نیز در حال پیگیری است.

ادامه | 15226 کلمه در ادامه متن | نظر
آموزش : نتیکت ( Netiquette ) چیست ؟
در تاريخ ۱۳۹۶/۹/۲۲ ۸:۴۰:۰۰ (349 بار خوانده شده)

بیش از یک سال است که حضور در گروه های مجازی اجتماعی گوناگونی را در تلگرام، وایبر، لاین، واتس‌اپ، وی‌چت، تانگو و … تجربه کرده‌ایم. اما تا چه حد با «اصول و آداب معاشرت شبکه‌ای» یا «نتیکت» آشنا شده و آن ها را به کار گرفته‌ایم؟برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.
-«نتیکت» (netiquette) از ترکیب دو واژه شبکه (network) و آداب معاشرت (etiquette) به دست آمده است:
نتیکت، آداب و تشریفات و مجموعه باید‌ها و نباید‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.
هر فعالیتی در شبکه، نتیکت و آداب ویژه خود را دارد:

راه‌اندازی گروه، فراخواندن دوستان، فرستادن مطلب، نوشتن دیدگاه، ارتباط با دیگران و حتی ترک گروه.
اگر این آداب و تشریفات رعایت نشوند، روز به روز به نارضایتی‌ها افزوده شده، شماری گوشه‌گیر و شماری هم صحنه را ترک می‌کنند و در نهایت گروه از هدف اصلی دور خواهد شد.
پیشنهاد می‌شود کمی درباره‌ی نتیکت جستجو کنیم و آداب مختلف حضور در گروه‌ها را به یکدیگر یادآوری کنیم.
اصل مهمی در نتیکت وجود دارد و آن این است که
-ما در برابر هر بایت اینترنتی که از دیگران به خاطر پست‌هایمان مصرف می‌شود، مسئول هستیم.

-چند مثال ساده از رعایت نتیکت :

1) اضافه نمودن افراد به گروه با هماهنگی قبلی با آن ها.
2) انعکاس قوانین گروه به اعضاء جدید.
3) صبور بودن اعضاء جدید در ارسال مطالب در بدو ورود و آشنا شدن با فضای گروه.
4) ارسال مطالب مرتبط با موضوع و اهداف گروه.
5) عدم ارسال یا بهتر بگوییم فوروارد مطالب عمومی و غیرقابل استفاده، که در هر گروهی می‌توان آنها را یافت.
6) انتقال احوال‌پرسی ها و گفتگوهای شخصی به چت‌های خصوصی.
7) عدم انتشار مطالب فاقد منبع رسمی.
8) توجه به زمان ارسال مطالب.
9) رعایت حریم کلیه اقوام، فرهنگ‌ها، زبان‌ها، مذاهب و عقاید.

نتیکت را رعایت کنیم.

نظر
آموزش : آيا سبك يادگيري خود را ميشناسيد؟
در تاريخ ۱۳۹۶/۹/۱ ۰:۵۰:۰۰ (339 بار خوانده شده)


ترجیحات و راه های مورد پسند شما برای مطالعه و یادگیری مسائل چگونه است؟

حتما به صورت تجربی با این واقعیت برخورد کرده اید که یادگیری شما تحت شرایط خاصی به شدت متفاوت و لذت بخش است ترجیحات و یا سبک های یادگیری افراد بسیار گوناگون اند، ولی می توان آن ها را به سه دسته اصلی شناختی، عاطفی و فیزیولوژیکی تقسیم کرد. سبک های یادگیری شناختی، به روش هایی که شخص موضوعات را ادراک می کند، اطلاعات را به خاطر می سپارد، درباره مطالب می اندیشند و مسائل را حل می کند، گفته می شود. سبک های یادگیری عاطفی دربرگیرنده ویژگی های شخصیتی و هیجانی یادگیرنده، مانند: پشتکار، تنها کار کردن یا با دیگران کار کردن، و پذیرش یا رد تقویت کننده های بیرونی است. سبک های یادگیری فیزیولوژیکی جنبه زیست شناختی دارند و دربرگیرنده واکنش فرد به محیط فیزیکی موثر بر یادگیری او هستند، مانند: ترجیح دادن مطالعه در شب یا روز.

ادامه | 7197 کلمه در ادامه متن | نظر

اشتراک آسان