ورود

شناسه‌ی کاربری:

رمزعبور:

ورود خودکار



واژه رمز را فراموش کرده‌اید؟

عضو شوید
مدیریت : توصیه هایی برای موفق شدن:
در تاريخ ۱۳۹۶/۸/۳۰ ۱۵:۳۰:۰۰ (261 بار خوانده شده)

ممکن است تصور کنید که شما راهتان با آن دسته افراد موفقی که پیوسته کامیابی های تازه حاصل می کنند یکی نباشد. البته ممکن است آنها توانایی هایی داشته باشند که شما فاقد آن هستید، اما همیشه به یاد داشته باشید: موفقیت آموختنی است و تنها تفاوت شما با آنها این است که آنها همیشه یک سری عادات خاص را به کار می بندند و این باعث کامیابیشان می شود.
موفقیت همین است: جمع راه و روش های زندگی هوشمندانه. در اینجا به چند مورد از این شیوه ها اشاره می کنیم.

ادامه | 9204 کلمه در ادامه متن | نظر
مدیریت : سخت کار کردن کلید موفقیت نیست
در تاريخ ۱۳۹۶/۸/۲۹ ۲۱:۴۰:۰۰ (269 بار خوانده شده)

تای لوپز کارآفرین، مشاور و سرمایه‌گذار کسب ‌و ‌کارهای میلیونی در یکی از همایش های معروف TED سخنرانی جالبی داشت. او صحبت خود را اینگونه بیان کرد:

در زمان‌های گذشته من در شرایط بسیار بدی بودم. موجودی حساب بانکی‌ام تنها ۴۷ دلار بود. مدرک دانشگاهی، شغل، ماشین و هیچ چشم‌اندازی برای آینده نداشتم. اما کتاب‌ها و مربی‌ها من را از این شرایط نجات دادند. اولین مربی‌ام به من یک موقعیت شغلی پیشنهاد داد و من را با امور مالی آشنا کرد. من خیلی سخت کار می‌کردم اما با این حال بازهم درآمد مناسبی نداشتم. در همین زمان بود که متوجه شدم زیاد کار کردن رمز رسیدن به موفقیت نیست. بلکه شما باید بتوانید در مدت زمان مناسب، کار مناسب را انجام دهید.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود مردم برای مدت زمان زیاد در شرایط فعلی خود گیر کنند، این است که باور دارند با زیاد کار کردن می‌توانند مسیر زندگی خودشان را هموار کنند. درحالی‌که این طرز تفکر اشتباه است. اگر به زندگی ۱۰ نفر از پولدارترین افراد جهان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که هیچ‌کدام از آن‌ها در زندگی زیاد کار نمی‌کردند. استراتژی آن‌ها به‌گونه‌ای است که با انجام ۱ ساعت کار مفید معادل ۱۰۰ ساعت کار می‌کنند. افراد معروفی مانند بیل گیتس و وارن بافت مربی‌هایی داشتند که میانبرها را به آن نشان دادند و همین موضوع باعث شد آن‌ها بتوانند ساعات کاری خود را پایین بیاورند. هدف شما باید این باشد که بتوانید با کمتر کار کردن، دو برابر بیشتر نتیجه بگیرید.

نظر
مدیریت : "كوتوله پرورى"!
در تاريخ ۱۳۹۶/۸/۲۶ ۲۱:۴۰:۰۰ (315 بار خوانده شده)

یكى از مفاهيم عمومى علم مديريت مفهوم "جانشين پرورى" است، چنانكه براى افراد فاقد تخصص مديريت نيز مفهومى آشناست. جانشنين پروري به برنامه ريزي بلند مدت و تربيت نيروي انسانى به منظور جانشينى در پست هاى مديريتى و غيرمديريتى اطلاق مى شود.
با اين مقدمه، نوشتار سعى در مفهوم سازى جديدى تحت عنوان "كوتوله پرورى" دارد، كه مى تواند نكته مقابل و نقيض مفهوم "جانشين پرورى" باشد!! كوتوله پروري به انتصاب و ارتقاء افراد در پست هاى سازمانى اطلاق مى شود كه از لحاظ توانمندى از مدير منصوب كننده و حتى ساير كاركنان سازمان داراى پتانسيل كمترى هستند. در واقع هدف اصلى از كوتوله پرورى مقابله با رشد افراد داراى پتانسيل بالقوه است. اين امر به دليل كوته نظرى و ترس از تبديل شدن ايشان به رقيب و اشغال پست فعلى در آينده است.
كوتوله پرورى توسط مديراني توسعه مي يابد كه قد و قواره ايشان كوتاه تر از مسندي است كه بدان تكيه زده اند! مدير غير توانمند براى نشستن بر پست اجرايى، در پست هاي مديريتي پايين تر از خود به جاي جانشين پروري و بهره گيري از افراد توانمند، به انتصاب مديراني كوتوله تر اقدام مى كنند و افراد داراى توانايى بالقوه تصدى پست هاى مديريتى در سيستم را سركوب مى كند. ايشان با فشار از بالا براي كاستن قد افراد توانمند، و يا حداقل خم كردن سرشان تلاش مى كند قد خويش را بلندتر جلوه دهند!

ادامه | 5691 کلمه در ادامه متن | نظر

اشتراک آسان