ورود

شناسه‌ی کاربری:

رمزعبور:

ورود خودکار



واژه رمز را فراموش کرده‌اید؟

عضو شوید
بازار فنی و حرفه ای : حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهور، قانون نظام جامع آموزش و تربيت فني، حرفه اي و مهارتي را براي اجرا به سازمان برنامه و بودجه كشور ابلاغ كرد.
در تاريخ ۱۳۹۶/۹/۲۸ ۱۲:۴۰:۰۰ (245 بار خوانده شده)



به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی » جهت اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

بر اساس اين گزارش، با توجه به سياست هاي كلان و اسناد بالادستي به منظور گسترش شايستگي حرفه اي، ارتقاي جايگاه آموزش و تربيت فني، حرفه اي و مهارتي، كاهش فاصله سطح شايستگي نيروي كار كشور با سطح استاندارد جهاني، هماهنگي در سياست گذاري كلان، مديريت در برنامه ريزي آموزش هاي فني، حرفه اي و مهارتي و تربيت نيروي كار شايسته، نظام آموزش و تربيت فني وحرفه اي و مهارتي كه در اين قانون " نظام " ناميده مي شود چهارچوب صلاحيت حرفه اي ملي ايجاد می شود.

اين گزارش مي افزايد: ترويج و تقويت فرهنگ كار، توليد، كارآفريني و اخلاق حرفه اي مبتني بر ارزش هاي اسلامي و ملي، آموزش و تربيت نيروي انساني متخصص، ماهر و كارآمد متناسب با نيازهاي بازاركار فعلي و آتي و ارتقاي توان كارآفريني، افزايش نقش آموزش و تربيت فني، حرفه اي و مهارتي در توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و ايجاد هماهنگي و تعامل بين اين نظام و ساير نظام هاي آموزشي و اقتصادي و كمك به توليد ثروت و كاهش فقر در جامعه از طريق توانمندسازي نيروي كار و كمك به اشتغال خود اشتغالي و كاهش بيكاري از جمله اهداف ايجاد قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی است.

نهاد ملي آموزش و تربيت فني، حرفه اي و مهارتي، مجريان آموزش و تربيت فني، حرفه اي و مهارتي، انجمن هاي علمي – حرفه اي و اتحاديه ها و صنوف حرفه اي و شغلي از اركان نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی است.

صفحه مناسب چاپ پیشنهاد این صفحه از این خبر یک pdf بساز
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

اشتراک آسان