ورود

شناسه‌ی کاربری:

رمزعبور:

ورود خودکار



واژه رمز را فراموش کرده‌اید؟

عضو شوید
زیبایی : مزوتراپی در جوان سازی پوست:
در تاريخ ۱۳۹۴/۸/۴ ۱۰:۵۰:۰۰ (531 بار خوانده شده)

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.جوان سازی پوست با تزریق ویتامین ها
و موادموردنیاز صورت
کشیدن پوست صورت و درمان افتادگی صورت

مزوتراپی روشی است که در ان با تزریق گروهی ازمواد فعال بیولوژیک و ویتامین ها به نقاط خاصی از بدن باعث تحریک مزودرم یا همان لایه میانی پوست میشود. این تکنیک برای اولین بار در سال 1952 میلادی در فرانسه و توسط دکتر پیستور ابداع شد. مزوتراپی امروزه در سرتاسر جهان و در موارد زیبایی همچون جوان سازی پوست ویا کاهش چربی ها و سلولیت ها بکار میرود.
در این روش بنا به خواسته بیمار از تکنیک های متفاوت تزریق استفاده میشود. ترکیبات تزریق شده معمولا در عمق 4 الی 6 میلیمتری پوست وارد شده و معمولا به دلیل فشردگی پوست از قبل، احساس نمی شوند. از انجا که تزریقات بسیار سطحی انجام می گیرد، مواد به اهستگی پراکنده شده و به سمت بافت های عمیق تر حرکت می کنند.
برای کاهش چربی ها و سلولیت ها معمولابه یک دوره10 جلسه ای و برای جوان سازی پوست یک دوره 6 جلسه ای مزوتراپی نیاز می باشد. سپس شرایط بیمار ارزیابی شده و در مورد اعمال دوره تثبیت و نگهدارنده تصمیم گرفته می شود. در مواردی دوره کامل تر و بیشتر نیز توصیه میشود.

مزوتراپی برای کاهش چربی ها و سلولیت ها:
قبل از شروع دوره تست آلرژی( حساسیت) گرفته می شود.
برنامه ها و تمرین های کاهش وزن همیشه باعث کاهش سلولیت نمیشود. زیرا زدودن وجابه جایی چربی های این مناطق مثل زیر چانه و یا غبغب بسیار سخت و دشوار می باشد. علاوه بر این، افراد با وزن نرمال و طبیعی و حتی افراد با وزن کم هم ممکن است دارای سلول های سلولیت باشند. در عمل مزوتراپی ترکیبات مستقیما بر روی مناطق مشخص شده تزریق میشوند. این ترکیبات در شکسته شدن ذرات چربی وگردش میکرو در این مناطق و غدد لنفاوی بسیار موثرند. در بعضی موارد نیز ماساژ لنفاوی بصورت دستی و در بعضی دیگر به صورت مکانیکی توصیه می شود که می توان آن را همراه با مزوتراپی نیز انجام داد. ماساژ مکانیکی، درمانی غیر تهاجمی برای سلولیت ها به شمار رفته وتوسط اندرمولوژی که فقط مورد تاییدFDA نیز هست انجام می گیرد. قبل از شروع دوره طی یک جلسه مشاوره، شرایطی مثل سن شخص، درصد چربی و بافت پوست وی مورد ارزیابی قرار می گیرد. رژیم غذایی و سبک زندگی نیز از عوامل مهم در این زمینه به شمار می ایند. تعداد جلسات لازم برای مزوتراپی یا ماساژ بعد مشخص خواهد شد. مزوتراپی معمولا با یک دوره 10 جلسه ای شروع شده و با جلسات تثبیت و نکهداری همراه می شود . در مواردی نیز دوره 12 جلسه ای برای شخص پیشنهاد میشود.


درتکنیک مزوتراپی ترکیبی از ویتامینها، انتی اکسیدانها و مواد معدنی باعث جوانسازی، جذب بیشتر آب زیر پوست و همچنین کشیدگی ان میشود. بعد از جلسه مشاوره و ارزیابی ، بطور معمول یک دوره درمان به همراه جلسات تکمیلی و ترمیمی بعد از آن پیشنهاد میشود. به علاوه برای دستیابی یه نتایج مطلوب تر و رضایت بیشتر می توان همراه با مزوتراپی پوست صورت از دیگر روش های زیبایی مانند میکرو درمابریشن(سایش وصاف کردن پوست) و روش جوان سازی پوست صورت با نور نیز به طور همزمان استفاده کرد.
روش
این عمل در حدود 15 الی 30 دقیقه زمان می برد. به طور معمول برای رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب نیاز به یک دوره درمان کامل داریم و تمام افراد از سن 18 تا 76 سال میتوانند این عمل را انجام دهند. این عمل میتواند بر روی نواحی مختلفی از بدن از جمله صورت، چانه، بازوها، باسن، پشت و شکم اعمال نمود.
در اولین جلسه ملاقات بعد از تکمیل سابقه پزشکی، از مناطق که تحت عمل قرار می گیرندعکس برداری میشود. عکس ها روند پیشرفت درمان را نشان میدهند. لازم به ذکر است که این عکس ها هرگز بدون اجازه شما نمایش داده نمی شوند. درعمل کاهش چربی ها و سلولیت های بدن، قبل از شروع درمان به دلیل جلوگیری ازواکنش های آلرژیک ، تورم شدید و تجمع شدن بیش از حد رنگدانه ها در محل، ماده ای ضد التهاب به وی تزریق میشود. با وجود این که واکنش آلرژیک در این عمل بسیاربه ندرت اتفاق می افتد و اکثر افراد به این مواد حساس نیستند اما به منظور محافظت بیشتر از بیمار این اقدامات پیشگیرانه انجام می گیرد. سپس تزریقات ریز کوچکی بر روی محل مورد نظر اعمال می شود. این فرآیند بر روی هر نقطه حدود 10 دقیقه به طول می انجامد. مقادیر کمی(دوز پایین) از ترکیبات مستقیما بر روی ناحیه مورد نظر تزریق می شود. با یک بار تزریق محل تحریک شده و باعث می شود تا روند درمان سریعتر انجام گیرد. این ترکیبات وارد شده در واقع باعث خرد شدن بافت های پیوسته و محکم چربی در پوست می شوند.
سوزن های مورد استفاده در این عمل بسیار ریز بوده به طوریکه در اکثر مواقع تزریق را احساس نمی کنیم. عمق تزریق ها خیلی کم بوده و فقط تا مزودرم یا همان لایه میانی پوست نفوذ میکند. برای افرادی که پوست آنها حساس است می توان قبل از عمل داروی بی حسی موضعی استفاده کرد. این کرم ها حاوی بنزوکائین 20%، لیدوکائین 6% و تتراسایکلین 4% میباشد. کل این فرایند 30دقیقه به طول انجامیده و 37 دلار هزینه در پی خواهد داشت و در هر جلسه فقط بر روی یک ناحیه وسیع به کار میرود. مواد تزریق شده همانند آنزیم ها عمل کرده وشروع به خرد کردن چربی ها می کنند به همین دلیل ممکن است فرد دچار خارش و گرمای زودگذر و کوتاهی بشود. میتوان از قرص های بنادریل و تی لنول قبل از مراجعه استفاده نمود. همچنین کرم های خنک کننده ای موجود است که بر روی ناحیه که عمل صورت گرفته استعمال میشود. این داروها درداروخانه قابل تهیه میباشند.
در صورت وجود شرایط زیر نباید عمل مزوتراپی را انجام داد:
شخص تحت درمان سرطان یا هرگونه عمل شیمی درمانی دیگری باشد.
در صورت بارداری یا شیر دادن بچه
نداشتن طحال
اگرضریب BMIنسبت شاخص توده بدنی به چربی ماهیچه ها بیشتر از 30 درصد باشد.
موارد فوق مربوط به عمل مزوتراپی برای کاهش سلولیت و چربی ها بوده و در مورد انواع دیگر مزوتراپی مثل مزوتراپی مو یا مزوتراپی درد بعضی از این شرایط صدق نمی کند.
مراقبت های قبل از عمل
لازم به ذکر است که هیچ تضمینی مبنی بر اینکه اعمال قبل از مزوتراپی منتج به نتایج عالی شود وجود ندارد.
از آنجایی که مزوتراپی احتیاج به جراحی ندارد پس لازم نیست خیلی سریع باشید. در روز عمل، صبحانه ویا ناهار را کامل خورده و آب فراوان بنوشید. مزوتراپی گردش خون را افزایش میدهد به همین دلیل در صورت گرسنه بودن شخص ممکن است کمی بیحال و سست شود. (اهمیت تذکر این موضوع مخصوصا به کسانی که رژیم شدید گرفته اند بیشتر است). اگر مستعد عفونت پوست هستید حتما درروز عمل دوش بگیرید. محل را با صابون بتادین(موجود درتمام داروخانه ها و دراگ استورها) شستشو دهید. بر روی مناطقی که عمل بر روی انها انجام می گیرد ،ازهیچ گونه لوسیون یا کرمی استفاده نکنید. اگر عمل بر روی صورت ویا گردن انجام میشود نباید آرایش داشته باشید. در صورت مراجعه مستقیم از محل کار به مطب میتوانید صورت خود را در انجا بشوئید. و در آخر اینکه در روز عمل از پوشیدن لباسهای تنگ و چسبان خودداری کنید.

مراقبت های بعد از عمل
عوارض مزوتراپی طولانی مدت نبوده واکثرا زودگذر و موقتی هستند و فقط محدود به کمی کبودی ، خارش و حساسیت جزیی میشود. به دلیل افزایش متابولیسم در محل تحت عمل، ممکن است فرد 2 تا 3 روز در این نقطه احساس گرما کند. چربی های متمرکز در محل، بسیار مقاوم بوده و نسبت به تغییرات استحکام زیادی دارند. تا چند روز بعد از عمل اکثر افراد اذعان داشته اند که احساس می کنند پوست محل عمل پف کرده و همچنین حالت ژل مانند به خود گرفته است. از آنجا که ترکیبات وارد شده به پوست باعث کشیدگی آن نقطه میشوند لازم نیست لباس های متراکم و تنگ پوشیده شود. هرچند که بعضی از افراد با پوشیدن این لباس ها سعی در جلوگیری از تکان و حرکت پوست خود دارند. با این وجود پوشیدن آنها امری انتخابی و دلخواه می باشد. پس از عمل مزوتراپی سعی کنید هر روز 64 گرم اب بنوشید. این امر به شسته شدن و جریان بهتر چربی های خرد شده کمک میکند. تا 2 روز بعد از عمل محل را با صابون انتی باکتریال مرتب شستشو دهید. دوش اب سرد و یا کمپرس یخ نیز در نرم تر شدن و بهبود سریعترزخم ها و خراش های ایجاد شده موثر است. تا 7 ساعت بعد از عمل فقط از کرم های محافظت کننده استفاده کرده و از مصرف کرم ها و لوسیون های دیگراجتناب کنید. تا زمان بهبود کامل این مناطق از برنزه کردن انها خودداری کنید زیرا این کار موجب رنگ پریدگی بیشتر انجا میشود.به مدت24 ساعت پس از عمل مزوتزاپی ورزش نکنید زیرا ورزش موجب رقیق شدن خون و بی اثر کردن دارو های تزریق شده میشود.اگرچه تمرین بعد از مدت زمان گفته شده بسیار توصیه می شود. کبودی، حساسیت وکمی التهاب ممکن است رخ دهد. اگر پوست شما به اسانی کبود شده و دچار خون مردگی میشود احتمالا 3 تا 7 روز باقی می ماند. به منظور کاهش التهاب و اثرات کبودی از کمپرس یخ استفاده نمایید. کرم های موضعی همچون دکتر اموس، ترامیل و ارنیکا را نیز میتوان به کاربرد. در صورت نیاز میتوان از قرص های ترامیل، زیل، تیلنول و بنادریل نیز استفاده کرد.
نتایج
بعد از اولین یا دومین جلسه از عمل نتایج آن قابل مشاهده هستند. بعضی نیز بعد ازچند هفته از اولین جلسه پیشرفت شان قابل رویت هستند. جلسات مزوتراپی معمولا هر 2 تا 3 هفته یکبار انجام میشود و این موضوع به سن شخص و همچنین اندازه منطقه مورد نظر بستگی دارد. بعد از گذشت 3 جلسه از روند کار عکس گرفته خواهد شد. همانطور که روش ها برای هر شخص متفاوت است نتایج نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. کارمزوتراپی صرفا برای کاهش وزن نیست، ولی همانند لیپوساکشن با شناسایی نقاط تجمع چربی باعث کاهش انها شده و به بدن شخص شکل و فرم مناسب می دهد. مزوتراپی برای افرادی که تا حدودی دارای اضافه وزن هستند (و نه برای افراد بسیار چاق) مناسب و کارسازبه شمار می اید.

صفحه مناسب چاپ پیشنهاد این صفحه از این خبر یک pdf بساز
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

اشتراک آسان