ورود

شناسه‌ی کاربری:

رمزعبور:

ورود خودکار



واژه رمز را فراموش کرده‌اید؟

عضو شوید
فن آوری اطلاعات : مفهوم جدیدی از کاغذ و قلم
در تاريخ ۱۳۹۴/۷/۲۳ ۸:۵۵:۵۵ (571 بار خوانده شده)

تبلتی هیبریدی که مفهوم جدیدی از کاغذ و قلم بدست میدهد
این روزها بازار تبلت های دو کاره یا هیبریدی که توان تبدیل شدن به یک لپ تاپ با قابلیت های بالا را دارند بسیار داغ است. مایکروسافت با دستگاه Surface خود انقلابی در این عرصه به پا کرده است؛ اما سایر سازندگان نیز در این میان بیکار نیستند و تقریبا هر ماه شاهد اخباری جدید در این حوزه از سایر شرکت های تکنولوژیک هستیم.




به گزارش «تابناک»، شرکت توشیبا تا این لحظه آخرین شرکتی است که خبر از تولید و طراحی دستگاهی مجهز به ویندوز 10 داده است. روز گذشته طی مراسمی در توکیو، این شرکت ژاپنی رسما از دستگاه جدید خود با نام DynaPad که یک تبلت هیبریدی 12 اینچ است، رونمایی کرد؛ دستگاهی که به گفته توشیبا، مفهومی جدید از کاغذ و قلم را به دست خواهد داد.

این دستگاه که پیش از این در ماه سپتامبر و در نمایشگاه IFA در برلین نوید داده شده بود، ضخامت 6.9 میلیمتر دارد و در حالت تبلت وزن آن به 569 گرم می رسد؛ اما همراه با یک صفحه کلید عرضه می شود که با اتصال به تبلت آن را تبدیل به یک لپ تاپ می کند.
تبلتی هیبریدی که مفهوم جدیدی از کاغذ و قلم بدست میدهد
فلسفه وجودی و طراحی این دستگاه آن است که احساس سنتی نوشتن با قلم بر کاغذ را زنده کند و از همین روی، با یک قلم از نوع Wacom Active Electro-Static عرضه شده که توان تشخیص فشارهای مختلف قلم را دارد. این تبلت قابلیت همخوانی با نرم افزار آفیس مایکروسافت و همچنین سایر برنامه ها از مجموعه Toshiba Suite را داراست. همچنین صفحه نمایش این تبلت قابلیت palm-rest rejection را دارد که به شما کار امکان می دهد تا دست خود را هنگام کار با قلم و صفحه نمایش، روی دستگاه تکیه دهد.

همانند سایر دستگاه های هیبریدی موجود در بازار DynaPad توشیبا هدف اول خود را رقابت با دستگاه های All-in-One همچون نمونه های ساخت لنوو، مایکروسافت و حتی iPad اپل قرار داده است. این دستگاه مجهز به پردازشگر اینتل Atom و 4 گیگابایت رم است. صفحه نمایش این دستگاه از وضوح 1920 در 1280 یا وضوح Full HD برخوردار است و هنوز اطلاعات بیشتری در مورد سایر مشخصات آن در دست نیست.

بهای این دستگاه حدود 130 هزار ین یا معادل 1080 دلار تعیین شده که البته با این بها و با توجه به پردازشگر به کار گرفته شده در آن، چندان مورد رقابتی با دستگاهی نظیر Surface مایکروسافت نیست.

نکته جالب توجه دیگر در مورد این تبلت، نام آن است. توشیبا در دهه 90 دستگاهی با نام DynaPad T100X را طراحی و روانه بازار کرد که در واقع یک رایانه مجهز به قلم بود. دستگاهی برای همه آنها که فکر می کردند رایانه وسیله ای است، تنها برای آنها که م یدانند چگونه باید تایپ کرد. این نکته ای جالب است که اکنون توشیبا دستگاهی با همان فلسفه قبلی را در قرن 21 از نو طراحی کرده و با قابلیت های جدید عرضه می کند.

صفحه مناسب چاپ پیشنهاد این صفحه از این خبر یک pdf بساز
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

اشتراک آسان